Social Icons

Rabu, 9 Februari 2011

Kelebihan Menjadi Agen Public Gold

Assalamualaikum Semua

masih ramai yang tidak tahu tentang kelebihan menjadi dealer public gold…

ok, antara kelebihannya :

1. Anda perlukan modal yang tinggi sehingga jutaan ringgit sekiranya ingin membuka kedai emas..tetapi dengan Public Gold dengan modal serendah RM 20k anda boleh menjadi dealer Public Gold …

2. Anda tidak perlu membayar yuran keahlian dananda boleh menyimpan emas sambil berniaga.

3. Melalui pengalaman saya emas Produk Public Gold sangat senang dijual. Harga emas yang ditawarkan oleh Public Gold lebih rendah berbanding harga kedai emas.

4. Perbezaan harga emas diantara harga belian dan jualan sekitar 5% – 6% adalah sangat kecil.

5. Stok emas Public Gold sentiasa ada namun oleh kerana permintaan terlalu tinggi Public Gold telah menetapkan Jadual Pengambilan Stok.

6. Walau harga emas naik atau turun, kita tetap boleh order daripada Public Gold menggunakan kaedah online / sms / call/ melalui Priority dealer seperti saya.

7. Kelebihan membeli Gold bar Public Gold adalah ianya tetap diterima untuk dijual semula walaupun calar dan bengkok, asalkan beratnya tetap sama.

8. Agen diberi pamplet oleh syarikat .

9. Public Gold memberi komisyen sebanyak 1.0% sehingga 2.0% untuk jualan dan 0.5% untuk belian semula. Maksudnya, kalau anda order stok daripada Public Gold maka anda akan dapat komisyen 1.0%-2.0%% (daripada nilai jualan). Contoh anda beli emas 50g, berharga RM7,761 So, komisyen anda adalah (RM7,761 x 1.0%@1.5%@2.0%).

10. Jika anda menjual emas semula kepada Public Gold, maka anda akan dapat 0.5% komisyen (daripada nilai keseluruhan emas).

11. Tetapi jika anda pandai mengatur strategi, maka anda boleh mendapat komisyen yang lebih tinggi seperti 5% ke 6% untuk setiap jualan.

12. Tiada target jualan bulanan. Anda akan dapat komisyen berdasarkan nilai jualan emas anda.Kalau jual 1 dinar pun tetap akan dapat komisyen jualan.

13. Apabila anda sudah menjadi agen PG, anda akan diberi id dan katalaluan untuk lock harga emas yang anda ingin beli. Kelebihannya disini adalah anda boleh lock pada bila-bila masa secara online atau call/sms kepada PG.

14. Anda tidak perlu menunggu lama untuk mendapat keuntungan jual beli emas kerana nilai spread(susut nilai) rendah berbanding dengan kedai emas.

15. Keistimewaan barang kemas Public Gold pula ianya tiada kos upah..harga pula mengikut harga emas dunia yanga berubah setiap 20 minit…sila rujuk http://www.publicjewellery.com.my

1 ulasan:

  1. Berita Gembira Kepada Warga Bumiputra. Gandakan Simpanan Anda Melalui Pelaburan Yang Di Terjamin Melalui ASB. Dana Permulaan Sehingga RM200,000 Di Sediakan Untuk Anda Dan Kadar Simpanan Paling Terendah Sebanyak RM45. Pulangan Kadar Dividen Purata Sehingga RM16,000 Setahun. Kelulusan Serta Merta Tanpa Perlu Sebarang Dokumen. Hubungi Saya Di Talian 019 – 699 6002 (Zali RHB Setiawangsa)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...