Social Icons

Khamis, 4 November 2010

TURUN-NAIK-NAIK HARGA EMAS



Sememangnya masa depan tidak dapat kita ramalkan. Namun kita perlulah sentiasa berusaha merancang untuk mendapat yang terbaik. Sekiranya membuta tuli, itu tidak dinamakan perancangan jauh sekali menghampiri perancangan yang baik.
Perancangan yang baik adalah berdasarkan ilmu pengetahuan serta pengalaman yang kita ada. Bercakap tentang pelaburan emas, perancangannya perlu mengambilkira pulangan dan jangka masa. Emas akan memberi keuntungan BERLIPAT KALI GANDA untuk JANGKA MASA yang panjang. Kita lihat harga emas untuk beberapa hari adalah tidak menentu.

Jadinya sekiranya 1 dinar yang anda beli semalam pada harga RM641 tiba-tiba merosot kepada RM620 hari ini.. janganlah risau.. kerana anda bukannya ingin menjualnya hari ini.

Begitu juga pada tempoh sebulan.. harganya masih tidak menentu, ingat pelaburan anda adalah untuk JANGKA MASA YANG PANJANG.

Namun sepertimana yang dinyatakan dalam post terdahulu pulangan akan mula dilihat selepas 3 bulan, peningkatan harga emas boleh dilihat selepas 6 bulan (Rujuk Graf).



Walaubagaimana pun untuk mendapat keuntungan BERLIPAT KALI GANDA anda perlu menunggu untuk tempoh yang lebih lama (> 3 tahun).
Sila perhatikan pada Harga 'High' dan 'Low' pada graf untuk tempoh 5 tahun tu.. Cuba lah bayangkan di mana pelaburan anda 5 tahun lagi.

Yang saya pasti..... untuk semua tempoh masa.. harga emas sentiasa NAIK..cuma sedikit atau banyak
sahaja. Jadinya tak perlu tunggu harga emas turun untuk membelinya.

Tempah lah sekarang, hubungi saya, 013-2113166.



Bagi saya, 2 KELEBIHAN saya perhatikan di sini.

PERTAMA :) 

 Kita beli emas dari wang simpanan sebagai pelaburan contohnya pada nilai RM10,000. Dari bulan ke bulan, tahun ke tahun saya tidak perlu lagi menambah tabungan melalui potongan gaji atau sebagainya kerana kenaikan harga emas akan meningkatkan jumlah pelaburan anda. Yang bisa menyedihkan nanti, kita membuat potongan bulanan untuk sesuatu perkara pada perkiraan KOS SEMASA (contoh beli kereta,beli rumah, tunai haji,pendidikan anak2) tapi kita nak buat perkara tu 5-6 atau 10 tahun lagi. Pada masa kita rasa tabungan kita cukup, KOS pula telah meningkat !!! 
KEDUA :) 

Harga Emas adalah terhindar dari sebarang MANIPULASI sepertimana yang berlaku semasa krisis matawang. Sebab pada pendapat saya, disebabkan stok yang terhad dan nilai sebenar emas yang tinggi.. HARGA TINGGI orang suka (sbb boleh jual dpt untung), bila ramai2 jual HARGA EMAS TURUN... ???? HARGA RENDAH pun orang suka jugak (sbb giliran orang lain pulak nak borong banyak2 lagi untuk masa depan). Dah tu macamana ? Kalu anda berkecimpungan dengan EMAS anda rasa rugi ke ?? "LU FIKIR LAH SENDIRI " sebab WA dah lama fikirkan nya.. Cuma pastikan kita jaga keselamatan emas kita dan rekod untuk bayar ZAKAT..
Untuk penjelasan lanjut serta tempahan hubungi saya 013-2113166
Sila layari http://www.kitco.com/charts/livegold untuk lebih banyak maklumat tentang harga emas.

sumber:emasmachang.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...